Otteita Positiivareiden Aamun Ajatuksista, kesä 2018

Kun et keksi, mitä sanoisit, sano jotain myönteistä.

-Tony Dunderfelt


Elämäniloa tenavilta
Tyttäreni työnsi tomerasti pikkuveljeään lastenvaunuissa. Kotiovella, pienessä ylämäessä, vaunut eivät pysyneetkään paikallaan, jolloin hän huikkasi: "Äiti, tule laittamaan nämä vaunut pauselle!".
-Ninni-äiti

 Kelpo keksintö
Katselin kolmevuotiaan tyttäreni kanssa kirjan piirroskuvaa äidin vatsassa olevasta vauvasta. Tyttö osoitti kuvaa ja kysyi: "Mikä tuo on?" Selitin, että se on napanuora, jota pitkin vauva saa ravintoaineita masussa kasvamista varten. Tytär kysyi: "Saako kaliumiakin?" Hän muisti varmaan puheitamme mummonsa kaliumarvoista. Kerroin, että saa kaliumiakin. Tyttö pohdiskeli asiaa hetken ja sanoi: "Hyvä systeemi. Ei paita töhriinny."
-Maari

Jos todella arvostat itseäsi, ymmärrät että olet lahja kenelle tahansa jonka tapaat.
-Rhonda Britten

Syöttäjien kuningas
Pikkupoika kuului puhuvan itsekseen tepastellessaan takapihan poikki, lippis päässä ja kohotellen palloa ja mailaansa.
Minä olen maailman paras lyöjä, hän ilmoitti. Sitten hän heitti pallon ilmaan ja löi hutilyönnin.

Ensimmäinen lyönti! hän karjui. Lannistumatta hän sieppasi pallon ja sanoi uudelleen: Minä olen maailman paras lyöjä! Hän heitti pallon ilmaan. Kun se putosi alas, hän löi taas harhaan. Toinen lyönti! poika huusi.

Sitten hän pysähtyi hetkeksi tutkimaan mailaansa ja palloaan huolellisesti. Hän sylkäisi käsiinsä ja hieroi niitä yhteen. Hän suoristi lippiksensä ja sanoi vielä kerran: Minä olen maailman paras lyöjä!

Taas hän syötti itselleen ja löi – ohi.
Kolmas lyönti! Vau! hän huudahti. Minä olenkin maailman paras syöttäjä!

Tenavat terävinä
Ekaluokkalainen poikani Mikke tokaisi saunan lauteilla istuessamme, että äidin vatsa on kuin pulla. Hetken mietittyään hän lisäsi: ”Paitsi että siinä on reikä” (tarkoittaen napaa). Isosisko Mirka jatkoi: Niin... mutta sepä onkin voisilmäpulla.” -Laihikselle joutava äiti

Katselin tyttäreni kanssa vanhoja valokuvia. Hääkuviemme joukossa oli kuva, jossa pappi ojentaa miehelleni vihkiraamatun. Aini kysyi: ”Äiti, minkä kirjan pappi antoi iskälle?” Vastauksen kuultuaan tyttö alkoi kikattaa ja totesi: ”Ai, mä luulin että iskä sai naisenkäyttökirjan! -Virpi

Toiset etsivät onnea, toiset luovat sitä.